Powered By Blogger

Wednesday, March 25, 2009

Kenangan: Jatuh siling

masa tu umur 14 tahun, tingkatan 2. tahun 2001 bersamaan tahun kedua aku di zaman sekolah menengah.

nama hostel aku yang aku duduk tu dipanggil 'New Hostel'. sebab ape nama tu, aku pun tak tahu. tapi yang best, asrama aku tu mengadap padang hoki yang memang rata (pasal kalo ade budak kene DC=ditention class, hukumannye kene tarik roller kat padang tu). Sejarahnya, batch aku sume pernah kene tarik roller tu. bukan satu tapi dua. tapi sume sekali la pada masa yang sama.he..dan kt padang tu jugak kami satu batch main satu game= night war....

tapi bukan itu yang aku nk story, lagi satu kenakalan aku masa sekolah...itu yang aku nk cerita..cerita aku jatuh siling...
aku ni, bile orang buat suatu, aku pon nak buat gak...tapi aku jenis suke ikut arahan (yeke? ade gak r kdg2 aku rebel)...time tu kdg2 ayq xda...jd aku duk dorm tgkt atas sekali..tandas plak tiap2 level ade..so, kalo yg tgkt atas 2 leh pnjt ke atas bhgn loteng ade tmpt simpan air...

bukan aku sorg je yg prnh naik.ramai je.cume aku unlucky r ari2.tapi mmg salah aku la.

ceritenye...aku ngn 2 org lg shabat aku tgh decorate dorm kitorg.lpas setel sume 2, tetibe je sorg sahabat aku 2 mengutarakan idea yg pd ketika itu mengujakan aku.

"Jom panjat siling." aku ape lagi sokong.pulak 2 direct g tandas.selang satu dorm je pon.tanpa fikir panjang.kitorg pnjat la.asalnye cume nk pnjat kt tmpat simpan air 2 je. tetibe rasa nk try pulak jln atas siling 2 dr sini ke situ(korg try la bygkn sndrik)..aku pon memulakan lgkh sumbg itu.tanpa bismillah...

PRRAAKKkkk...SSIIuUUpp....KKKrrreeeppPP...GEDEBUKkk..(yg ni pn korg try bygkn je la)
pecah siling tu...aku pon jatuh atas kelambu jatuh atas katil...golek, jatuh atas lantai...adeh...sakitnye...hmmm...mmg bru pdn muke aku..

aku pn panik + cemas + bdrah kaki aku = xtau nk wat pape dh...dh r esok inspection...kalo warden nmpak, mati aku....mlm 2 jugak kantoi ngn prefect...tp kami x kne marah...fuhhh...
die pesan kalo nk buat ape2 lepas nih fikir dulu....hmm...kitorg pn brsyukur sgt2...tp nasib baik menyebelahi kami...warden xperasan...sbb kitorg smpt ttp lubg siling 2...

MORAL: kalo nk buat pape FIKIRlah dulu...bak kata Aizat..Oh..fikirlahhh....

1 comment:

  1. manje buas la..syiling kt kg msti lubang2 ek.. syiling umh kite nti jgn bt cmtu tau

    ReplyDelete