Powered By Blogger

Tuesday, March 31, 2009

bila masa aku akan membaca.....

bila masa aku akan membaca.....

aku akan membaca surat khabar yg berkaitan dgn sukan....bg la ape2 pon jenis surat khabar....akan aku pusingkan muka surat yg dibelakang....utk aku baca segala cerita berkaitan dgn sukan....lg2 kalo citer pasal bola sepak....malaysia ataupon antarabangsa...aku x pedulik...janji boleh baca...pendek kata...kalo beli surat khabar...tujuannye yg utama..nk bce berita sukan...kdg2 kalo rajin..aku bce la bnde2 yg menarik dlm paper 2...

bila masa aku akan membaca.....

aku akan decide nk baca apa...komik atau sesuatu yg ilmiah...kalo komik..selalunya ujang ngn kreko jd pilihan..tp bile aku balik umah...layan g3 pulak...tp bole katekan best gak..sbb ramai kartunis yg aku minat cara lukisan mereka ade kt c2....lg satu, we support our malaysian comics....

bila masa aku akan membaca.....

aku ni...suka bc novel...TAPI...bukan novel cintan-cintun 2....novel yg berunsurkn thriller jd kegemaran aku....aku mula bc novel nih lame dah..kalo dlu, aku ade koleksi SIRI HADI...penyiasat remaja...byk...tp entah mane pegi sume buku 2 pon aku x tau...skrg plak...aku ade koleksi novel karya ramlee awang murshid....hmpir sume jugak tulisan die aku dh baca....skrg misi aku utk mencrik tulisan trbaru beliau iaitu.......



hehe...xpe2...biar aku crik sndrik....buat mase nih...antara sume tulisan beliau..karya trilogi 'laksamana sunan' mmg best...kerana dlm penceritaan itu, kita dpt mengenali dri kita pd tahap mane kesabaran dan kecekalan hati kita untuk menempuhi segala ujian....

bila masa aku akan membaca.....

untuk carik ketenangan diri dan kekuatan diri....aku akan membaca kalamullah....Al-Quran..sume org mampu untuk membaca...adakah kita mampu untuk memahami dan mgamalkannya....Al-Quran bukan sekadar membaca tapi fahami dan hayati isi kandungannya...kerana itu lg berkesan....

Subhanallah....

2 comments:

  1. t kalo anim jmpe novel tu,anim blikn utk abg k

    ReplyDelete
  2. ok..biasenye..abg beli kt kedai buku yg ade dlm the store 2...sebelah tmpt simpan brg...

    ReplyDelete